Στο Α΄ εξάμηνο οι φοιτητές διδάσκονται δύο (2) υποχρεωτικά μαθήματα (συνολικά 18 ECTS), δύο (2) μαθημάτων επιλογής (10ECTS και ένα (1) κύκλο σεμιναρίων (υποχρεωτικό 2 ECTS), όπως φαίνονται στον παρακάτω Πίνακα, τα οποία συνολικά αντιστοιχούν σε τριάντα (30) ECTS.
Υποχρεωτικά
Στόχος του μαθήματος 1 (ΧΗΜΕΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι είναι η εισαγωγή στη χημεία των Φυσικών Προῒόντων, η μελέτη δευτερογενών μεταβολιτών με βάση τη προέλευσή τους , τη χημική τους δομή και τη βιολογική τους δράση.
Στόχος του μαθήματος 2 (ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ-ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εξοικείωση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους παραλαβής (εκχύλισης, απόσταξης) και διαχωρισμού (χρωματογραφικές τεχνικές) φυσικών προϊόντων.
Πιο συγκεκριμένα στις θεωρητικές παραδόσεις δίνεται έμφαση στην αρχή κάθε μεθόδου, στην οργανολογία της, στην ερμηνεία των παρεχομένων κάθε φορά γραφημάτων, όπως επίσης και στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων για ποιοτικές και ποσοτικές μετρήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο τέλος για επιλογή μεθόδου/ή και μεθόδων για επίλυση συγκεκριμένων αναλυτικών πρακτικών προβλημάτων από την ερευνητική ή από την βιομηχανική πράξη.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με την οργανολογία και τις εφαρμογές των Μεθόδων Παραλαβής και Μεθόδων Ενόργανων Ανάλυσης (οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούνται σε ερευνητικά εργαστήρια, σε εργαστήρια ελέγχων δημόσια ή ιδιωτικά, ενώ παράλληλα επιδιώκεται:
Ταυτόχρονα με τα προηγούμενα οι φοιτητές εκπαιδεύονται στη συγγραφή
εργαστηριακών εκθέσεων.
Στόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους
Μάθημα | Περιγραφή/Στόχοι |
---|---|
Χημεία Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 1 (ΧΗΜΕΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εισαγωγή στη χημεία των Φυσικών Προϊόντων, η μελέτη δευτερογενών μεταβολιτών με βάση τη προέλευσή τους, τη χημική τους δομή και τη βιολογική τους δράση. |
Τεχνικές Παραλαβής-Χρωματογραφικοί Διαχωρισμοί Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 2 (ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ-ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εξοικείωση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους παραλαβής (εκχύλισης, απόσταξης) και διαχωρισμού (χρωματογραφικές τεχνικές) φυσικών προϊόντων.
Πιο συγκεκριμένα στις θεωρητικές παραδόσεις δίνεται έμφαση στην αρχή κάθε μεθόδου, στην οργανολογία της, στην ερμηνεία των παρεχομένων κάθε φορά γραφημάτων, όπως επίσης και στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων για ποιοτικές και ποσοτικές μετρήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο τέλος για επιλογή μεθόδου/ή και μεθόδων για επίλυση συγκεκριμένων αναλυτικών πρακτικών προβλημάτων από την ερευνητική ή από την βιομηχανική πράξη.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με την οργανολογία και τις εφαρμογές των Μεθόδων Παραλαβής και Μεθόδων Ενόργανων Ανάλυσης (οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούνται σε ερευνητικά εργαστήρια, σε εργαστήρια ελέγχων δημόσια ή ιδιωτικά, ενώ παράλληλα επιδιώκεται:
|
Σεμινάρια |
Στόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους. |
Μαθήματα και Περιγραφές | |
---|---|
Χημεία Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 1 (ΧΗΜΕΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εισαγωγή στη χημεία των Φυσικών Προϊόντων, η μελέτη δευτερογενών μεταβολιτών με βάση τη προέλευσή τους, τη χημική τους δομή και τη βιολογική τους δράση. |
|
Τεχνικές Παραλαβής-Χρωματογραφικοί Διαχωρισμοί Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 2 (ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ-ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εξοικείωση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους παραλαβής (εκχύλισης, απόσταξης) και διαχωρισμού (χρωματογραφικές τεχνικές) φυσικών προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα στις θεωρητικές παραδόσεις δίνεται έμφαση στην αρχή κάθε μεθόδου, στην οργανολογία της, στην ερμηνεία των παρεχομένων κάθε φορά γραφημάτων, όπως επίσης και στην επεξεργασία των αποτελεσμάτων για ποιοτικές και ποσοτικές μετρήσεις. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο τέλος για επιλογή μεθόδου/ή και μεθόδων για επίλυση συγκεκριμένων αναλυτικών πρακτικών προβλημάτων από την ερευνητική ή από την βιομηχανική πράξη. Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με την οργανολογία και τις εφαρμογές των Μεθόδων Παραλαβής και Μεθόδων Ενόργανων Ανάλυσης (οι οποίες συνήθως χρησιμοποιούνται σε ερευνητικά εργαστήρια, σε εργαστήρια ελέγχων δημόσια ή ιδιωτικά, ενώ παράλληλα επιδιώκεται:
Ταυτόχρονα με τα προηγμένα οι φοιτητές εκπαιδεύονται στη συγγραφή εργαστηριακών εκθέσεων. |
|
ΣεμινάριαΣτόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους. |
Επιλογής
Στόχος του μαθήματος 3 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) είναι η εκμάθηση στατιστικών ελέγχων υποθέσεων και η κατασκευή διαστημάτων εμπιστοσύνης που επιλέγονται κατάλληλα για την εξαγωγή συμπερασμάτων από πειραματικά ή δειγματοληπτικά δεδομένα (και εντός των ορίων του περιεχομένου του μαθήματος), η κατασκευή μοντέλων παλινδρόμησης για τη διερεύνηση της σχέσης δύο ή περισσότερων μεταβλητών.
Επίσης, η εκμάθηση ελέγχου των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή των στατιστικών μεθόδων, η ερμηνεία της στατιστικής σημαντικότητας και κατάλληλων λογισμικών (στατιστικά πακέτα και κατάλληλα προγραμματιστικά περιβάλλοντα όπως αυτό της γλώσσας R) για την περιγραφή και τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία πειραματικών ή δειγματοληπτικών δεδομένων.
Στόχος του μαθήματος 4 (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΕΝΤΙΚΌΤΗΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εκμάθηση των πιο προηγμένων τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο ταυτότητας ενός τεράστιου αριθμού προϊόντων σε όλο τον κόσμο. Οι φοιτητές θα ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες σχετικές αναλυτικές τεχνικές. Η εστίαση είναι στις νέες τεχνικές και δείκτες που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Μια εισαγωγική ενότητα παρουσιάζει τις έννοιες του ελέγχου ταυτότητας τροφίμων ενώ η δεύτερη ενότητα εξετάζει λεπτομερώς τις αναλυτικές τεχνικές για τον εντοπισμό απάτης που σχετίζεται με γεωγραφική, βοτανική, προέλευση ειδών και επεξεργασίας και μεθόδους παραγωγής φυσικών προϊόντων. Τέλος, η τρίτη ενότητα εξετάζει τις στάσεις των καταναλωτών απέναντι στην αυθεντικότητα, την εφαρμογή της βιοπληροφορικής σε αυτό το πεδίο και τις προοπτικές.
Στόχος του μαθήματος 5 (ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι είναι οι Τεχνικές και Μέθοδοι Ποιοτικού Ελέγχου των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) Δρογών και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου. Επίσης η χρήση εθνικών και διεθνών προτύπων για την ποιοτική κατάταξη.
Στόχος του μαθήματος 6 (ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ) είναι ο φοιτητής/ια να αποκτήσει γνώσεις επί των βασικών διεργασιών που συναντώνται στα εργοστάσια επεξεργασίας τροφίμων δηλαδή συμπύκνωση, διήθηση, εκχύλιση κλπ. Συγκεκριμένα θα πρέπει να κατανοήσει τις αρχές που διέπουν τις διεργασίες αυτές, να γνωρίζει τον εξοπλισμό τους και τη λειτουργία του. Επίσης να αποκτήσει την επιδεξιότητα στην ανάλυση και στη μαθηματική περιγραφή των βασικών σχέσεων που συνδέουν τις σχεδιαστικές παραμέτρους και τις παραμέτρους λειτουργίας των διεργασιών αυτών και να υπολογίζει τις παραμέτρους αυτές.
Στόχος του μαθήματος 7 ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ είναι η εισαγωγή στην επιστήμη τροφίμων και Διατροφής. Εισάγει: τις βασικές και θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης των τροφίμων και των και των υποκείμενων τεχνολογιών που συνδέονται με την παραγωγή ασφαλών και θρεπτικών, νωπών και μεταποιημένων τροφίμων για τον άνθρωπο, τις κύριες τεχνολογίες επεξεργασίας τροφίμων (ξήρανση, κατάψυξη, κονσερβοποίηση τεχνολογίες, βασικές έννοιες που αφορούν τόσο την διατροφική αξία του τροφίμου όσο και την σχέση μεταξύ διατροφικής συμπεριφοράς και υγείας. Διατροφικές ανάγκες σε διάφορες ηλικιακές ομάδες. Σχέση διατροφής και υγείας. Πρόληψη χρονίων νοσημάτων μέσω ορθών διατροφικών επιλογών. Εκτίμηση της διατροφής και της υγείας του πληθυσμού με σύγχρονες μεθοδολογίες.
Μάθημα | Περιγραφή/Στόχοι |
---|---|
Εφαρμοσμένη Στατιστική-Χημειομετρία (στατιστική ανάλυση δεδομένων) |
Στόχος του μαθήματος 3 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) είναι η εκμάθηση στατιστικών ελέγχων υποθέσεων και η κατασκευή διαστημάτων εμπιστοσύνης που επιλέγονται κατάλληλα για την εξαγωγή συμπερασμάτων από πειραματικά ή δειγματοληπτικά δεδομένα (και εντός των ορίων του περιεχομένου του μαθήματος), η κατασκευή μοντέλων παλινδρόμησης για τη διερεύνηση της σχέσης δύο ή περισσότερων μεταβλητών. Επίσης, η εκμάθηση ελέγχου των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή των στατιστικών μεθόδων, η ερμηνεία της στατιστικής σημαντικότητας και κατάλληλων λογισμικών (στατιστικά πακέτα και κατάλληλα προγραμματιστικά περιβάλλοντα όπως αυτό της γλώσσας R) για την περιγραφή και τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία πειραματικών ή δειγματοληπτικών δεδομένων. |
Πιστοποίηση Αυθεντικότητος Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 4 (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΕΝΤΙΚΌΤΗΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εκμάθηση των πιο προηγμένων τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο ταυτότητας ενός τεράστιου αριθμού προϊόντων σε όλο τον κόσμο. Οι φοιτητές θα ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες σχετικές αναλυτικές τεχνικές. Η εστίαση είναι στις νέες τεχνικές και δείκτες που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Μια εισαγωγική ενότητα παρουσιάζει τις έννοιες του ελέγχου ταυτότητας τροφίμων ενώ η δεύτερη ενότητα εξετάζει λεπτομερώς τις αναλυτικές τεχνικές για τον εντοπισμό απάτης που σχετίζεται με γεωγραφική, βοτανική, προέλευση ειδών και επεξεργασίας και μεθόδους παραγωγής φυσικών προϊόντων. Τέλος, η τρίτη ενότητα εξετάζει τις στάσεις των καταναλωτών απέναντι στην αυθεντικότητα, την εφαρμογή της βιοπληροφορικής σε αυτό το πεδίο και τις προοπτικές. |
Ποιοτικός Έλεγχος Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 5 (ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι οι Τεχνικές και Μέθοδοι Ποιοτικού Ελέγχου των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) Δρογών και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου. Επίσης η χρήση εθνικών και διεθνών προτύπων για την ποιοτική κατάταξη. |
Βασικές Διεργασίες Επεξεργασίας Τροφίμων |
Στόχος του μαθήματος 6 (ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ) είναι ο φοιτητής/ια να αποκτήσει γνώσεις επί των βασικών διεργασιών που συναντώνται στα εργοστάσια επεξεργασίας τροφίμων δηλαδή συμπύκνωση, διήθηση, εκχύλιση κλπ. Συγκεκριμένα θα πρέπει να κατανοήσει τις αρχές που διέπουν τις διεργασίες αυτές, να γνωρίζει τον εξοπλισμό τους και τη λειτουργία του. Επίσης να αποκτήσει την επιδεξιότητα στην ανάλυση και στη μαθηματική περιγραφή των βασικών σχέσεων που συνδέουν τις σχεδιαστικές παραμέτρους και τις παραμέτρους λειτουργίας των διεργασιών αυτών και να υπολογίζει τις παραμέτρους αυτές. |
Σύσταση και Διατροφική Ποιότητα Τροφίμων |
Στόχος του μαθήματος 7 ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ είναι η εισαγωγή στην επιστήμη τροφίμων και Διατροφής. Εισάγει: τις βασικές και θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης των τροφίμων και των και των υποκείμενων τεχνολογιών που συνδέονται με την παραγωγή ασφαλών και θρεπτικών, νωπών και μεταποιημένων τροφίμων για τον άνθρωπο, τις κύριες τεχνολογίες επεξεργασίας τροφίμων (ξήρανση, κατάψυξη, κονσερβοποίηση τεχνολογίες, βασικές έννοιες που αφορούν τόσο την διατροφική αξία του τροφίμου όσο και την σχέση μεταξύ διατροφικής συμπεριφοράς και υγείας. Πρόληψη χρονίων νοσημάτων μέσω ορθών διατροφικών επιλογών. Εκτίμηση της διατροφής και της υγείας του πληθυσμού με σύγχρονες μεθοδολογίες. |
Μαθήματα και Περιγραφές | |
---|---|
Εφαρμοσμένη Στατιστική-Χημειομετρία (στατιστική ανάλυση δεδομένων)Στόχος του μαθήματος 3 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΟΜΕΤΡΙΑ (ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) είναι η εκμάθηση στατιστικών ελέγχων υποθέσεων και η κατασκευή διαστημάτων εμπιστοσύνης που επιλέγονται κατάλληλα για την εξαγωγή συμπερασμάτων από πειραματικά ή δειγματοληπτικά δεδομένα (και εντός των ορίων του περιεχομένου του μαθήματος), η κατασκευή μοντέλων παλινδρόμησης για τη διερεύνηση της σχέσης δύο ή περισσότερων μεταβλητών. Επίσης, η εκμάθηση ελέγχου των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή των στατιστικών μεθόδων, η ερμηνεία της στατιστικής σημαντικότητας και κατάλληλων λογισμικών (στατιστικά πακέτα και κατάλληλα προγραμματιστικά περιβάλλοντα όπως αυτό της γλώσσας R) για την περιγραφή και τη στατιστική ανάλυση και επεξεργασία πειραματικών ή δειγματοληπτικών δεδομένων. |
|
Πιστοποίηση Αυθεντικότητος Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 4 (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΘΕΝΤΙΚΌΤΗΤΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εκμάθηση των πιο προηγμένων τεχνικών που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο ταυτότητας ενός τεράστιου αριθμού προϊόντων σε όλο τον κόσμο. Οι φοιτητές θα ενημερωθούν για τις πιο πρόσφατες σχετικές αναλυτικές τεχνικές. Η εστίαση είναι στις νέες τεχνικές και δείκτες που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Μια εισαγωγική ενότητα παρουσιάζει τις έννοιες του ελέγχου ταυτότητας τροφίμων ενώ η δεύτερη ενότητα εξετάζει λεπτομερώς τις αναλυτικές τεχνικές για τον εντοπισμό απάτης που σχετίζεται με γεωγραφική, βοτανική, προέλευση ειδών και επεξεργασίας και μεθόδους παραγωγής φυσικών προϊόντων. Τέλος, η τρίτη ενότητα εξετάζει τις στάσεις των καταναλωτών απέναντι στην αυθεντικότητα, την εφαρμογή της βιοπληροφορικής σε αυτό το πεδίο και τις προοπτικές. |
|
Ποιοτικός Έλεγχος Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 5 (ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι οι Τεχνικές και Μέθοδοι Ποιοτικού Ελέγχου των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) Δρογών και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου. Επίσης η χρήση εθνικών και διεθνών προτύπων για την ποιοτική κατάταξη. |
|
Βασικές Διεργασίες Επεξεργασίας ΤροφίμωνΣτόχος του μαθήματος 6 (ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ) είναι ο φοιτητής/ια να αποκτήσει γνώσεις επί των βασικών διεργασιών που συναντώνται στα εργοστάσια επεξεργασίας τροφίμων δηλαδή συμπύκνωση, διήθηση, εκχύλιση κλπ. Συγκεκριμένα θα πρέπει να κατανοήσει τις αρχές που διέπουν τις διεργασίες αυτές, να γνωρίζει τον εξοπλισμό τους και τη λειτουργία του. Επίσης να αποκτήσει την επιδεξιότητα στην ανάλυση και στη μαθηματική περιγραφή των βασικών σχέσεων που συνδέουν τις σχεδιαστικές παραμέτρους και τις παραμέτρους λειτουργίας των διεργασιών αυτών και να υπολογίζει τις παραμέτρους αυτές. |
|
Σύσταση και Διατροφική Ποιότητα ΤροφίμωνΣτόχος του μαθήματος 7 ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ είναι η εισαγωγή στην επιστήμη τροφίμων και Διατροφής. Εισάγει: τις βασικές και θεμελιώδεις αρχές της επιστήμης των τροφίμων και των και των υποκείμενων τεχνολογιών που συνδέονται με την παραγωγή ασφαλών και θρεπτικών, νωπών και μεταποιημένων τροφίμων για τον άνθρωπο, τις κύριες τεχνολογίες επεξεργασίας τροφίμων (ξήρανση, κατάψυξη, κονσερβοποίηση τεχνολογίες, βασικές έννοιες που αφορούν τόσο την διατροφική αξία του τροφίμου όσο και την σχέση μεταξύ διατροφικής συμπεριφοράς και υγείας. Πρόληψη χρονίων νοσημάτων μέσω ορθών διατροφικών επιλογών. Εκτίμηση της διατροφής και της υγείας του πληθυσμού με σύγχρονες μεθοδολογίες. |
Το Β΄ εξάμηνο περιλαμβάνει την παρακολούθηση των δύο (2) υποχρεωτικών μαθημάτων (συνολικά 18 ECTS), δύο (2) μαθημάτων επιλογής (10 ECTS) και ενός (1) κύκλου σεμιναρίων( υποχρεωτικό, 2 ECTS), όπως φαίνονται στον παρακάτω Πίνακα, τα οποία συνολικά αντιστοιχούν σε τριάντα (30) ECTS
Υποχρεωτικά
Στόχος του μαθήματος 1 (ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η μελέτη και η χρήση φασματοσκοπικών τεχνικών (υπεριώδους – ορατού, φθορισμομετρίας, υπερύθρου, Raman, πυρηνικού μαγνητικού συντονισμού) καθώς και περίθλασης ακτίνων Χ, τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, στην ταυτοποίηση της χημικής δομής δευτερογενών μεταβολιτών.
Στόχος του μαθήματος 2 (ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ-ΒΙΟΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥΣ) είναι η μελέτη της Βιοδραστικότητας των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους προσδιορισμού της
Στόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους
Μάθημα | Περιγραφή/Στόχοι |
---|---|
Φασματοσκοπικές Τεχνικές Ταυτοποίηση της Δομής Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 1 (ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η μελέτη και η χρήση φασματοσκοπικών τεχνικών (υπεριώδους – ορατού, φθορισμομετρίας, υπερύθρου, Raman, πυρηνικού μαγνητικού συντονισμού) καθώς και περίθλασης ακτίνων Χ, τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, στην ταυτοποίηση της χημικής δομής δευτερογενών μεταβολιτών. |
Φυσικά Προϊόντα – Βιοδραστικότητα – Τοξικότητα & Τεχνικές Ελέγχου τους |
Στόχος του μαθήματος 2 (ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ-ΒΙΟΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥΣ) είναι η μελέτη της Βιοδραστικότητας των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους προσδιορισμού της |
Σεμινάρια |
Στόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους. |
Μαθήματα και Περιγραφές | |
---|---|
Φασματοσκοπικές Τεχνικές Ταυτοποίηση της Δομής Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 1 (ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η μελέτη και η χρήση φασματοσκοπικών τεχνικών (υπεριώδους – ορατού, φθορισμομετρίας, υπερύθρου, Raman, πυρηνικού μαγνητικού συντονισμού) καθώς και περίθλασης ακτίνων Χ, τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, στην ταυτοποίηση της χημικής δομής δευτερογενών μεταβολιτών. |
|
Φυσικά Προϊόντα – Βιοδραστικότητα – Τοξικότητα & Τεχνικές Ελέγχου τουςΣτόχος του μαθήματος 2 (ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ-ΒΙΟΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥΣ) είναι η μελέτη της Βιοδραστικότητας των Φυσικών Προϊόντων (δευτερογενών μεταβολιτών) και εμβάθυνση των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο με τις σύγχρονες μεθόδους προσδιορισμού της |
|
ΣεμινάριαΣτόχος του μαθήματος 8 (Σεμινάρια) είναι η επικοινωνία με στελέχη εργοστασίων τροφίμων και υπηρεσιών ελέγχου της ποιότητας για την σύνδεση με τη βιομηχανία. Επίσης η παρακολούθηση διαλέξεων από ερευνητές υψηλού κύρους. |
Επιλογής
Στόχος του μαθήματος 3 (ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΣΥΝΘΕΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΤΩΝ & ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥΣ) είναι είναι η εμβάθυνση στο σχεδιασμό και τη σύνθεση δευτερογενών μεταβολιτών και φαρμάκων φυσικής προέλευσης δίνοντας παράλληλα και πληροφορίες για την υπάρχουσα φαρμακευτική νομοθεσία.
Στόχος του μαθήματος 4 (Ανάπτυξη νέων προϊόντων) είναι η τεχνολογική ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος με γνώμονα τη μετατροπή μίας καινοτόμου ιδέας σε τελικό προϊόν. Αναλύεται δηλαδή η στρατηγική ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσδιορίζονται οι διεργασίες και τα στάδια για να φέρει κάποιος ένα προϊόν από το σενάριο στην εμπορευματοποίηση
Στόχος του μαθήματος 5 (ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ (ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ) είναι η εισαγωγή των
φοιτητών σε γνώσεις οικολογίας και τεχνικής καλλιέργειας των σημαντικότερων καλλιεργειών φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών.Εξετάζονται για τα σημαντικότερα φυτά των παραπάνω κατηγοριών η βοτανική ταξινόμηση, προέλευση και εξέλιξη, οικονομική σημασία και χρήσεις, τάσεις καλλιέργειας (διεθνώς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα), η μορφολογία, ανάπτυξη και προσαρμοστικότητα (περιβαλλοντικές και εδαφικές απαιτήσεις, ζώνες καλλιέργειας), οι τάσεις βελτίωσης (επιθυμητά χαρακτηριστικά, ποικιλίες), η καλλιεργητική τεχνική (εναλλαγή καλλιεργειών, κατεργασία του εδάφους, σπορά, ανόργανη θρέψη και λίπανση, υδατικές απαιτήσεις και άρδευση, ζιζανιοκτονία, συγκομιδή) και οι κυριότεροι εχθροί και ασθένειες.Επίσης στα γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται οι μετασυλλεκτικοί χειρισμοί και η εμπορική εκμετάλλευση, των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Επίσης η εμβάθυνση των γνώσεων των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο έτσι ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής και μεταποίησης φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών.
Στόχος του μαθήματος 6 (ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ)είναι η εκμάθηση της σπουδαιότητας των φυσικών προϊόντων ως θεραπευτικών παραγόντων στην ιατρική, η εκτεταμένη χρήση τους στην κοσμετολογία, τη γεωργία αλλά και ως πρόσθετα τροφίμων καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για απομόνωση ή/και παραγωγή τους σε μεγάλη κλίμακα.
Στόχος του μαθήματος 7( Καινοτόμα και Λειτουργικά Τρόφιμα) είναι η εξοικείωση των φοιτητών με το τομέα των λειτουργικών και νεοφανών τροφίμων ώστε να μπορούν και να εκτιμούν μια από τις πτυχές της καινοτομίας στην Επιστήμη των Τροφίμων και την Διατροφή του Ανθρώπου
Μάθημα | Περιγραφή/Στόχοι |
---|---|
Σχεδιασμός & Σύνθεση Φυσικών Μεταβολιτών & Παραγώγων τους |
Στόχος του μαθήματος 3 (ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΣΥΝΘΕΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΤΩΝ & ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥΣ) είναι η εμβάθυνση στο σχεδιασμό και τη σύνθεση δευτερογενών μεταβολιτών και φαρμάκων φυσικής προέλευσης δίνοντας παράλληλα και πληροφορίες για την υπάρχουσα φαρμακευτική νομοθεσία. |
Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 4 (Ανάπτυξη νέων προϊόντων) είναι η τεχνολογική ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος με γνώμονα τη μετατροπή μίας καινοτόμου ιδέας σε τελικό προϊόν. Αναλύεται δηλαδή η στρατηγική ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσδιορίζονται οι διεργασίες και τα στάδια για να φέρει κάποιος ένα προϊόν από το σενάριο στην εμπορευματοποίηση. |
Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά (Καλλιέργεια, Συγκομιδή, Μεταποίηση, Εμπορική Εκμετάλλευση) |
Στόχος του μαθήματος 5 (ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ (ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ) είναι η εισαγωγή των φοιτητών σε γνώσεις οικολογίας και τεχνικής καλλιέργειας των σημαντικότερων καλλιεργειών φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Εξετάζονται για τα σημαντικότερα φυτά των παραπάνω κατηγοριών η βοτανική ταξινόμηση, προέλευση και εξέλιξη, οικονομική σημασία και χρήσεις, τάσεις καλλιέργειας (διεθνώς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα), η μορφολογία, ανάπτυξη και προσαρμοστικότητα (περιβαλλοντικές και εδαφικές απαιτήσεις, ζώνες καλλιέργειας), οι τάσεις βελτίωσης (επιθυμητά χαρακτηριστικά, ποικιλίες), η καλλιεργητική τεχνική (εναλλαγή καλλιεργειών, κατεργασία του εδάφους, σπορά, ανόργανη θρέψη και λίπανση, υδατικές απαιτήσεις και άρδευση, ζιζανιοκτονία, συγκομιδή) και οι κυριότεροι εχθροί και ασθένειες. Επίσης στα γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται οι μετασυλλεκτικοί χειρισμοί και η εμπορική εκμετάλλευση, των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Επίσης η εμβάθυνση των γνώσεων των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο έτσι ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής και μεταποίησης φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. |
Αξιοποίηση και Χρήσεις Φυσικών Προϊόντων |
Στόχος του μαθήματος 6 (ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εκμάθηση της σπουδαιότητας των φυσικών προϊόντων ως θεραπευτικών παραγόντων στην ιατρική, η εκτεταμένη χρήση τους στην κοσμετολογία, τη γεωργία αλλά και ως πρόσθετα τροφίμων καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για απομόνωση ή/και παραγωγή τους σε μεγάλη κλίμακα. |
Καινοτόμα και Λειτουργικά Τρόφιμα |
Στόχος του μαθήματος 7 (Καινοτόμα και Λειτουργικά Τρόφιμα) είναι η εξοικείωση των φοιτητών με το τομέα των λειτουργικών και νεοφανών τροφίμων ώστε να μπορούν και να εκτιμούν μια από τις πτυχές της καινοτομίας στην Επιστήμη των Τροφίμων και την Διατροφή του Ανθρώπου. |
Μαθήματα και Περιγραφές | |
---|---|
Σχεδιασμός & Σύνθεση Φυσικών Μεταβολιτών & Παραγώγων τουςΣτόχος του μαθήματος 3 (ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΣΥΝΘΕΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΙΤΩΝ & ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥΣ) είναι η εμβάθυνση στο σχεδιασμό και τη σύνθεση δευτερογενών μεταβολιτών και φαρμάκων φυσικής προέλευσης δίνοντας παράλληλα και πληροφορίες για την υπάρχουσα φαρμακευτική νομοθεσία. |
|
Ανάπτυξη Νέων ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 4 (Ανάπτυξη νέων προϊόντων) είναι η τεχνολογική ανάπτυξη ενός νέου προϊόντος με γνώμονα τη μετατροπή μίας καινοτόμου ιδέας σε τελικό προϊόν. Αναλύεται δηλαδή η στρατηγική ανάπτυξης νέων προϊόντων και προσδιορίζονται οι διεργασίες και τα στάδια για να φέρει κάποιος ένα προϊόν από το σενάριο στην εμπορευματοποίηση. |
|
Φαρμακευτικά και Αρωματικά Φυτά (Καλλιέργεια, Συγκομιδή, Μεταποίηση, Εμπορική Εκμετάλλευση)Στόχος του μαθήματος 5 (ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ (ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ, ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ, ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ) είναι η εισαγωγή των φοιτητών σε γνώσεις οικολογίας και τεχνικής καλλιέργειας των σημαντικότερων καλλιεργειών φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Εξετάζονται για τα σημαντικότερα φυτά των παραπάνω κατηγοριών η βοτανική ταξινόμηση, προέλευση και εξέλιξη, οικονομική σημασία και χρήσεις, τάσεις καλλιέργειας (διεθνώς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα), η μορφολογία, ανάπτυξη και προσαρμοστικότητα (περιβαλλοντικές και εδαφικές απαιτήσεις, ζώνες καλλιέργειας), οι τάσεις βελτίωσης (επιθυμητά χαρακτηριστικά, ποικιλίες), η καλλιεργητική τεχνική (εναλλαγή καλλιεργειών, κατεργασία του εδάφους, σπορά, ανόργανη θρέψη και λίπανση, υδατικές απαιτήσεις και άρδευση, ζιζανιοκτονία, συγκομιδή) και οι κυριότεροι εχθροί και ασθένειες. Επίσης στα γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος συμπεριλαμβάνονται οι μετασυλλεκτικοί χειρισμοί και η εμπορική εκμετάλλευση, των φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. Επίσης η εμβάθυνση των γνώσεων των φοιτητών σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο έτσι ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής και μεταποίησης φαρμακευτικών και αρωματικών φυτών. |
|
Αξιοποίηση και Χρήσεις Φυσικών ΠροϊόντωνΣτόχος του μαθήματος 6 (ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ) είναι η εκμάθηση της σπουδαιότητας των φυσικών προϊόντων ως θεραπευτικών παραγόντων στην ιατρική, η εκτεταμένη χρήση τους στην κοσμετολογία, τη γεωργία αλλά και ως πρόσθετα τροφίμων καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για απομόνωση ή/και παραγωγή τους σε μεγάλη κλίμακα. |
|
Καινοτόμα και Λειτουργικά ΤρόφιμαΣτόχος του μαθήματος 7 (Καινοτόμα και Λειτουργικά Τρόφιμα) είναι η εξοικείωση των φοιτητών με το τομέα των λειτουργικών και νεοφανών τροφίμων ώστε να μπορούν και να εκτιμούν μια από τις πτυχές της καινοτομίας στην Επιστήμη των Τροφίμων και την Διατροφή του Ανθρώπου. |
Στο Γ΄ εξάμηνο οι φοιτητές έχουν την υποχρεωτική διμηνιαία πρακτική άσκηση (6 ECTS) και τη μεταπτυχιακή ερευνητική εργασία (24 ECTS)
Υποχρεωτικά
Στόχος του μαθήματος 1 (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ) είναι είναι η εργασία δύο μηνών σε εργαστήριο ή βιομηχανία για την απόκτηση εμπειρίας στην πράξη επί του αντικειμένου
Στόχος του μαθήματος 2 (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ) είναι είναι η εκπόνηση στο εργαστήριο ερευνητικής εργασίας
Μάθημα | Περιγραφή/Στόχοι |
---|---|
Πρακτική Άσκηση |
Στόχος του μαθήματος 1 (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ) είναι η εργασία δύο μηνών σε εργαστήριο ή βιομηχανία για την απόκτηση εμπειρίας στην πράξη επί του αντικειμένου. |
Μεταπτυχιακή Ερευνητική Εργασία |
Στόχος του μαθήματος 2 (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ) είναι η εκπόνηση στο εργαστήριο ερευνητικής εργασίας. |
Μαθήματα και Περιγραφές | |
---|---|
Πρακτική ΆσκησηΣτόχος του μαθήματος 1 (ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ) είναι η εργασία δύο μηνών σε εργαστήριο ή βιομηχανία για την απόκτηση εμπειρίας στην πράξη επί του αντικειμένου. |
|
Μεταπτυχιακή Ερευνητική ΕργασίαΣτόχος του μαθήματος 2 (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ) είναι η εκπόνηση στο εργαστήριο ερευνητικής εργασίας. |